Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Burr burr

Av Katarina - 20 februari 2010 19:24

  

 

Jag tillhör ju den lilla skara som fortfarande tycker att det är ganska ok med att det snöar! Visst längtar jag till sol, takdropp, snödroppar, penséer, kungsängsliljor mm mm men det är ju faktiskt bara februari och det är en vintermånad. Med stor risk för att bli hatad så måste jag säga, trots att det är jätte kallat både ute och inne att jag tycker att det varit lite mysigt idag!

 

Visste inte imorse när jag vaknande om jag skulle kunna ta mig in till stan för att ha babysimmet men det var inga problem att köra. Dock märktes det på antalet barn och föräldrar som kom idag att det var busväder för över hälften valde att stanna hemma och jag förstår dom man ska inte ge sig ut i onödan när det är sånt här väglag och speciellt inte utsätta sin barn för det om man inte måste.

Men vi hade det så mysig i bassängen med dom som kom, kunde ju verkligen fokusera på varje barn.

På hemvägen hade det snöat och blåst igen betydligt mer men det gick bra att köra ändå, vi har precis satt på nya vinterdäck och det är ju skillnad att köra på slitna odubbade och sprillans nya dubbade, så dom där 4500 kr känns som att dom var väl investerade!

 

Väl hemma så var mannen i full gång med att ploga snö så han hade inte eldat något på nästan 3 timmar, rakarns vad kallt det var inne. Gick åt många tröjor och koppar te innan jag fick upp värmen i både kroppen och huset.

När huset intagit en behaglig temperatur så begav pojkarna och jag oss ut i snövädret för en promenad och lite bus. Jag valde att låta dom gå i långlina och pulsa i snövallarna som dom bara älskar! Vi hann dock inte så långt, bara bort till min syster och hennes familj som vi bor grannar med och där bjöds det på fika. Var ett tag sen som jag pratade med min minsta stora syster fast vi bor så nära varandra, så det var skönt att få träffa henne.

Efter en litet stopp där så fortsatte vi våran promenad , nu i mörker och snöyra.

 

När vi kom hem från promenaden så hade mannen kommit in och eldade för fullt i båda kakelugnarna och pannan så det  var varmt och skönt, dessutom stod maten på bordet i form av tacos, är så skönt när vi är lediga sammtidigt och kan äta tillsammans, verkligen det värsta jag vet att äta själv.

 

Nu väntas mys i soffan framför OS, jag är lite så där i smyg intresserad av en del sport fast det skulle jag aldrig erkänna om någon frågade mig  

 

   

 

      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 22 maj 2010 09:35

Här är det så tyst och tråkigt som det kan bli och det kommer nog at vara så ett bra tag till hittar varken tid eller ork til att blogga just nu det har hänt och händer alldeles för mycket i mitt liv just nu. Så nu får bloggen ligga och vila ett tag ...

Av Katarina - 28 april 2010 16:53

  Ghaaaa dumma dumma dumma förkylning!!! Har legat helt utslagen i 3 dagar och det känns inget bättre än. Får väl skylla mig lite själv då jag jobbade några nätter och tog ut mig helt och struntade i att jag var förkyld och åt massa Panodil så när ...

Av Katarina - 24 april 2010 08:44

Här på bloggen har det varit väldigt tyst den senaste tiden tyvärr. Det har hänt  väldigt jobbiga saker i familjen vilket har gjort att jag inte haft orka eller lust att blogga. Men nu hoppas jag att jag ska kunna komma tillbaka och orka skriva lite ...

Av Katarina - 17 mars 2010 17:03

 Förra veckan var det förkylning och denna vecka är det magsjuka!!! Nu får det  vara slut på alla baciller  jag orkar inte vara mer sjuk! Hade en jätter trevlig och roligt tripp till Ullared men den åtrekommer jag till när jag känner mig piggar...

Av Katarina - 14 mars 2010 11:12

Idag är det jobb som gäller 12-21 får hoppas att vi kommer att gå ut i det fina vädret för inne är det sista man vill vara idag! Har varit ute med pojkarna nu på morgonen och det var så härligt, lite blåsigt så en mössa var jag tvungen att ha men ...

Presentation


Jag heter Katarina och jag bor i Kolmården tillsammans med min man M och våra två Siberian husky och fyra katter. Vårat hus är en gammal skola från 1800talet som vi håller på att renovera.Det mesta går långsamt framåt men tillslut så blir det nog färdigt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards