Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Katarina - 18 februari 2010 21:36

 

Vaknade imorse vid halv fyra och var så yr i huvudet, får sånna "attacker" ibland vet inte vad det beror på borde nog ta och undersöka det. Har haft det sen jag var liten och allt bara snurrar så jag kan inte stå upp och i värtsa fall så kräks jag *huga* inge kul att vakna med det men jag somnade om och hoppades på att det skulle gått över tills jag vaknade. Inte hade det gjort det, när jag slog upp ögonen igen vid sju så snurrade fortfarande världen, kändes väldig pissigt eftersom söta kusinen M skulle komma ut till mig idag och övningsköra. Jag intog ryggläge och låg blixtstilla tills klockan blev halv nio och mannen kom hem från jobbet, då vågade jag göra mitt första försök att resa på mig och det gick bra! Tack och lov så kände jag att det var på väg att avta och kusin M skulle inte komma förens halv elva så då skulle nog det värsta ha gott över och visst hade det gjort det när jag satt mig i bilen för att möta henne vid bussen så vart det nästan som vanligt.

 

 

 

 

Innan vi gav oss ut i traiken så bjöd jag på våfflor med sylt och grädde, sabbade hennes diet pga att det var vetemjöl i våfflorna men hon sa att det var ok, snäll som hon är. Ska göra på något nyttigare nästa gång, lovar!!!

 

 

Sen var det då äntligen dax för att köra, vi har inte övningskört på ett tag och kusin M har gått på körskola så det hade hänt en hel del. Hon var så duktig körde självständigt och hade lärt sig att bromsa, ett lite problem som fanns ibörjan och hon vågade till och med köra på och av färjan så vi passade på att handla lite till middagen när vi ändå var på den sidan och tog en liten extra tipp så hon fick köra lite landsväg, sedan färjan hem igen. Väl hemma så lagade vi smaskig middag i form av Ungsrostade rotgrönsaker med paprika, stekta marinerade quorbiffar, sås och en god sallad. Blev mumsigt värre! 

 

Nu ikväll så har jag varit på Alpnaeringsparty hos min svägerska, det var trevligt och gott som vanligt. Är jätte bra, goda och dryga produkter men så fruktansvärt dyra eller det är väl egentligen burkarna som är så STORA jag fattar inte hur mycket kryddor dom tror att man kan använda upp?! Blev inte så mycket köpt bara en burk med Bearinessås pulver, super god! http://www.alpnaering.se/


Jag påbörjade ett litet projekt i köket härom dagen och fick då sällskap av vännen LS som hjälpte till, mycket roligare när man är två ju. Passade på att baka en Dumlekladdkaka också som vi mumsade på under tiden.

 

        

Ska fogas med svart också ska det dit lister, hoppas på att kunna göra det i helgen.

 

 

Presentation


Jag heter Katarina och jag bor i Kolmården tillsammans med min man M och våra två Siberian husky och fyra katter. Vårat hus är en gammal skola från 1800talet som vi håller på att renovera.Det mesta går långsamt framåt men tillslut så blir det nog färdigt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards