Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Katarina - 19 januari 2010 20:26

Trots snöfall och moddigt och halt på vägarna så bestämde fina vännen LS och jag att vi skulle åka en sväng till Söderköping. Vi ville spanain Jofotextyger och se om det var något att ha, vi är båda nämligen sugna på att sy ett lapptäcke. Så vi halkade oss i väg i min lilla blå med 12 färjan.

 

Detta omtalde tygvaruhus ligger i Fixområdet i Söderköping och ärligt talat så ser det ganska så skabbigt ut i ett annars så fint Söderköping.

Vi hittade fram iallafall och visst fanns det mycket tyger av alla det slag men det var inte särskillt billigt tyvärr :O(

 LS hittade några riktigt fina stuvbita och jag åkte därifrån med två dragkedjor som jag (läs mamma) ska laga en soffkudde med vilket jag lovat mannen att det var det ända som jag skulle köpa, duktiga jag haha!

LS var ju lite shoppingsugen och då kom jag på att vännen C har sagt att hon har handlat en del fina inredningsgrejor på Djurbergs.

För mig och även LS låter det som en bygghandelsbutik men vi styrde den lilla blå ditåt och visst hade C rätt där fanns en liten men väldigt fin avdelning med fin fina saker för våra inredningsögon!!! LS hittade en fin silvrig kula och en vas på fot och självklart så hittade även jag något, jag kan ju inte låta bli... ett jättefin fint spegelfat och dessutom var det ju 20 % rabbat på all inredning!

Vi åkte glad därifrån med våra "fynd" men halvvägs hem så kommer jag att tänka på att Vänta nu jag fick ju ingen rabbat och det visade att det fick LS inte heller! Ha ha så mycket "fyndade" vi...

 

  

Dagens "fynd"

den lilla spegelbrickan.

 

 

Av Katarina - 19 januari 2010 08:56

 


Jag förstår inte varför det klagas på snön!? Nu när det äntligen har kommit en rejäl vinter då önskar alla ( tja inte ALLA jag vet men många) att den ska försvinna för nu är jul och nyår över! Men snälla ni det är inte bara då som det är vinter i sverige. Jag för egen del hoppas att den ligger kvar till slutet av mars och sen får det bir vår.

 

Vår fina granne G en dam på 86 år sa något så härligt när snön kom i december när min pappa hade kört fast med traktorn och snöplogen och det snöade och blåste och var så kallt en riktig vinter alltså ;O) Vi stod där vid traktor pappa och jag. Då kommer G gående och undrar hur det går och säger att:

 -Nej hu vilket hemskt väder vi har fått och att det ska snöa så mycket! Så tittar hon på oss och sen säger hon:

-Näe vad är det jag ståroch säger!? Först klagar vi på att det inte kommer någon snö, att det bara regnar och när det väl kommer snö ja då klgara vi på det! nu ska jag vara tyst!

Ha ha hon är så söt våran grannen men en viss poäng har hon i det hela, så jag säger håll tillgodo med snön när den finns tro mig den kommer att försvinna.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Katarina och jag bor i Kolmården tillsammans med min man M och våra två Siberian husky och fyra katter. Vårat hus är en gammal skola från 1800talet som vi håller på att renovera.Det mesta går långsamt framåt men tillslut så blir det nog färdigt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards